מאת: אברהם
ג' אייר  ה'תשע"ה  00:33 

תהילים בשעת הצפירה??


בתי חזרה היום וסיפרה שבזמן הצפירה הם אמרו תהילים לעילוי נשמת חיילים שמתו.
מדובר בבית ספר חרדי למהדרין בעיר חרדית גמורה שאין בה אפי' ד"לים וכ"ש חילונים.

מאיפה הגיע הדבר הזה לציבור החרדי?? האם יש רבנים שהורו לעשות כך?

תודה
ו' אייר  ה'תשע"ה  01:41 

בדיוק מאותו המקום שהגיעה ההוראה...


להכניס חיילים של 'פיקוד העורף' לתשב"ר להסביר לילדי החמד החרדים מה לעשות במקרה שריפה או במקרה של אזעקה...

זה מה שקורה שנשות חינוך שומעות שגפני אומר שמי שלא לומד בכולל צריך להתגייס לצבא ואז מבינות שאם הן לא לומדות ולא מתגייסות חובה מוטלת עליהן לכל הפחות להגיד תהילים בזמן הצפירה...

 

ותשובות כאלה ניתנו תמיד לאנשים מתקרבים ליהדות בשלביהם הראשונים כשעדיין מצויים בין חבריהם החילונים ונאלצים לנהוג כמנהגם האוילי ולעמוד בצפירה המטופשת שלהם אבל כיון  שהעסקנים מטילים אימתם על הציבור ועל הרבנים עד שאף אחד לא מעז לסתור בגלוי את גפני ולומר בריש גלי  את דעת התורה על הצבא ועל המדינה  ועל מנהגיה האפיקורסיים שאינם אלא ביזיון החיים והמתים גם יחד אזי גם בנותינו הופכות להיות ל'רחוקות מיהדות' והשקפתן נבנית בהתאם לדעותיו ודבריו של גפני וחבריו במקום בהתאם לדעותיהם ודבריהם של רבותינו הפוסקים. ה' ירחם!

 

בברכה, יואל. 

מאת: שלמה
ז' אייר  ה'תשע"ה  13:05 

מדוע ההתנגדות לאמירת תהילים בזמן הצפירה?


הצפירה והעמידה היא אכן מנהג גויים מיותר וחסר תועלת. אך האם אין מקום להכרת הטוב כלפיי חללי צה"ל? מדוע לא לאמר תהילים לעלוי נשמתם בזמן הצפירה? 


כ' אייר  ה'תשע"ה  01:48 

הצפירה זאת בעיה יחסית שולית...



הבעיה העיקרית זה עצם 'יום הזכרון' ומשתי סיבות:

 (לסיבה נוספת התיחסנו כבר בעבר, ראה כאן)

א. עצם העיוות שכופרים בעיקר אשר מחקו מהתורה את כל מצוותיה הן אלה שהזמן גרמן והן אלה שאינן תלויות בזמן מתימרים לומר שלהם הזכות לקבוע מתי עת זיכרון ומתי עת שִכָּרוֹן הוא עצמו סיבה לבוז לכל אשר יקבעו ולהוקיע את קביעותיהם ולהראות בחוש שאין לנו שום חלק בקביעותיהם ובעיתותיהם (וכמדומני שהגר"ח קנייבסקי שליט"א נמנע אפילו מלהזיז את מחוגי השעון קדימה שעה אחת בזמן שמונהג על ידם 'שעון קיץ').

 

ב. עצם העובדה שעושים יום זכרון לחללי צה"ל ומחדירים למוחות ולבבות כאילו ה'חייל' הוא דמות העומדת בערכיותה מעל הכל ולכן מות חייל חייב להיזכר יותר ממות כל אדם אחר, היא עצמה עיוות הבדוי מן הלב. הגמ' במס' יבמות (עח:) מביאה שבימי דוד המלך היה רעב במשך שלש שנים ובדקו הסיבה לכך וראו כי הסיבה לכך היא שכשנהרג שאול המלך במלחמה עם פלשתים לא נספד כהלכה. והנה שם נהרג מלך ישראל ובנו והיתה המלחמה על פי תורה והצבא היה בקדושה ובטהרה ולא מצינו לא אז ולא בשום תקופה מתולדות ימי ישראל שקבעו יום זכרון שבו זוכרים את הנופלים או מרוממים אותם לאיזה מדרגה הגבוהה מכולם כאילו האוחז בנשק הוא בחיר האומה. (ואם בשאול המלך ובצבא קדוש המתנהל עפ"י תורה"ק כך על אחת כמה וכמה בצבא שרמטכ"ל שלו לא יודע להסביר מה הוא בכלל עושה בארץ ישראל וילדיו מתחנכים יחד עם כל החיילים שעם ישראל הוא עם שמקורו באגדות דמיוניות ומפקירים דמם של החיילים והאזרחים מבלי להיוועץ כלל בדעת תורה, וכל מלחמותיהם הם נגד דעת תורה ואין לשום מעשה שעושים ערכיות חיובית.

 

בברכה, יואל.

 

 

מאת: אברהם
ז' אייר  ה'תשע"ה  22:09 

גפני לא המציא שרק הלומדים פטורים מגיוס


כך היתה הוראתו הברורה של הגרא"מ שך הגרי"ש אלישיב ושל עוד כמה וכמה גדולי הדורות כידוע.
וידועה אמרתו של הרב שך שמי שלא לומד ומשתמט הוא רודף את עולם התורה. והוא שלח מכתב שבשום אופן לא יתנו דיחויים למי שלא לומד לפי התנאים של הממשלה.
ז' אייר  ה'תשע"ה  22:51 

חס ושלום לומר כי גדולי ישראל הורו...


שדמם של מי שלא לומדים כל היום הפקר להיות תחת ידם של כופרים בעיקר שיחליטו מתי ועבור מה לסכן חייהם. ודברי מרן הגרא"מ שך כוונו רק כלפי כאלה שמשתמטים מהשירות הצבאי ע"י מסמכים המעידים על לימודיהם בישיבה (למרות שאינם לומדים בה כלל) שהללו באם יתגלה זיופם מסכנים ורודפים את חבריהם לישיבה ועלולים גם לגרום לכך שהמדינה תבטל את הפטור לתלמידי הישיבות בעקבות ריבוי הזיופים אבל מעולם לא אמרו שמי שלא לומד ואינו משתמש במסמכים מזויפים של מוסד כלשהו חייב בגיוס ומהיכי תיתי לחייב יהודי להפקיר דמו? ואדרבה, אפילו התלוות ארעית לעם הארץ בלילה אסרו חז"ל בגמ' פסחים (מט':) מחמת ש"על חייו לא חס על חיי חבירו לא כל שכן" אז להיות תחת אפיקורסים שלש שנים ולסכן חייו על פי שרירות לבם בצבא המופקר בכל העבירות שבתורה"ק יהא "חיוב" על יהודי?? רחמ"ל מהאי דעתא ועוד יותר מתלייתה בגדולי ישראל. ופשוט הוא שכל המסייע לפטור חבירו אף אם אינו לומד כלל, מהשירות הצבאי (ומבלי שמסכן אחרים בכך) הוא מקיים בהידור מצות "לא תעמד על דם רעך" ובכלל המעלה של "כאילו קיים עולם ומלואו". 

 

בברכה, יואל.

מאת: מתבונן מן הצד
ח' אייר  ה'תשע"ה  15:30 

שתי הערות


א. לפני שדנים בזיוף מסמכים לצורך השתמטות הבה נראה כיצד עסקנים חרדים מזייפים בריש גלי מכתבים ואמירות של גדולי ישראל. במקרה זה למשל, אמירה ברורה ומסוייגת של הרב שך זצ"ל הפכה פתאום להאשמה בוטה וכללית נגד כל אדם שלא עושה צבא במדינת ישראל, יהיו טעמיו אשר יהיו... הלא זהו הזיוף במיטבו.

ב. במצב בו עומדים הדברים היום, כאשר כבר הועבר חוק שכידוע ביטל את הפטור לתלמידי הישיבות (רק שכניסתו לתוקף של החוק נדחתה לעוד שנה או שנתיים) נשאלת השאלה האם פסיקתו של הרב שך זצ"ל עדיין חלה או שדובר רק בהוראת שעה כי בזמנו של הרב שך זצ"ל המדינה עדיין לא העבירה את הגזירה החדשה הזאת ?

כ' אייר  ה'תשע"ה  01:09 

עד כמה שזכור לי מרן הגרא"מ שך זצ"ל התבטא


במפורש שברגע שתלמידי ישיבה יחויבו להתגייס לצבא אזי בחור ישיבה לא יוכל להמשיך לחיות בארץ ישראל.

 

ובספר זכור לדוד (תולדות חייו של תלמידו ומשמשו של מרן החזו"א רבי דוד פרנקל זצ"ל) בעמ' תלג מובא שכשה'דברי אמונה' (רבי אברהם יצחק קאהן זצ"ל חתנו של בעל ה'שומר אמונים' הגאון רבי אהרן ראטה זצ"ל) ביקר בארה"ב אצל מרן האדמו"ר מסאטמאר זצ"ל בעל ה'ויואל משה' אמר לו מרן ה'ויואל משה' כי אם רשעי הציונים יצליחו ח"ו להוציא לפועל אחת משלש גזירות דלהלן, אז יהיה אסור בהחלט לגור בארץ ישראל מאותו היום והלאה ואלו הן:

א. אם יחויבו בני הישיבות להתגייס לצבא שלהם.

ב. אם יחיבו בנות ישראל בגיוס לצבא או לשירות לאומי.

ג. אם יבוטל המצב הקיים, להרשות לתלמודי תורה להתנהל באופן עצמאי, אלא השלטון יקח אותם תחת חסותם ורשותם, ולא נוכל להנהיג ולנהל אותם עוד כרצוננו.

 

בברכה, יואל.

מאת: איל
ט' אייר  ה'תשע"ה  10:53 

ביזוי שליחי ציבור שלא כדין


אתה מבזה את שליחי הציבור הנאמנים

של העולם החרדי שלא כדין, ומוטב לך

לנצור את לשונך בענין.

י"א אייר  ה'תשע"ה  11:01 

הם מבזים את עצמם...


בהתבטאויותיהם הנלוזות המסייעות להפקרת דם ישראל בעבור מציאת חן בעיני שותפיהם החילונים. ואין לך מי שמבזה עצמו יותר מי שגם בחייהם של יהודים משתמש לפוליטיקה זולה בבית המינות הציוני.

 

בברכה, יואל.

מאת: אלי
י"ב אייר  ה'תשע"ה  12:56 

זה מה שגפני התכוון


שעליו בתור שליח ציבור לדאוג לאלו שלומדים ולא לאלו שלא נמצאים בישיבה
תפסיק עם כל העליהום
כ' אייר  ה'תשע"ה  01:59 

ראשית, טענתך שגפני אמור לדאוג לאלו...



שלומדים אינו נכון משתי סיבות: א.הוא חייב לדאוג לכל מי שביקש ממנו להצביע עבורו ועובור חבריו. ב. אם גפני פועל בשליחות גדולי ישראל אזי אחריותו היא כלפי כלל הציבור ולא רק כלפי הלומדים.

 

שנית, לא דברתי על כך שהוא דואג/לא דואג לכלל הציבור אלא מפקיר דמם של בחורי ישראל באומרו כי הם צריכים לשרת בצבא אשר מפקיר דם חייליו ואזרחי המדינה בעבור פוליטיקה ומעמד בינ"ל ושאר שיקולים זרים ומוזרים וכשנראה לאנשים שגפני מייצג את עמדת התורה שהתורה מסכימה עם שפיכות דמם של בחורי ישראל ע"י הצבא הציוני מתווסף כאן גם עון חמור של חילול ה'.

בברכה, יואל.